PROGRAMMA

 

Heb jij een schaalbaar idee? Dan willen wij met jou werken om jouw idee naar de markt te brengen.

In ons validatieprogramma begeleiden ondernemers je met de marktvalidatie van jouw startup. Het doel is je jouw product, klant en businessmodel beter te laten begrijpen. Dit door o.a. introducties bij relevante partners en investeerders.

Het inhoudelijke programma wordt gegeven door ondernemers en ondersteund door ervaren experts in startupondernemerschap, pitching, customer discovery en product development.

Deelnemers besteden 150 dagen in een programma dat bestaat uit:

  • INTRODUCTIE: Twee intensieve weken waarin startups met elkaar werken aan inhoudelijke workshops en teambuilding-activiteiten. 1 á 2 dagen per week.
  • VERVOLG: In het vervolg van het programma krijgen deelnemers elke 2 weken een inhoudelijke workshop, afgewisseld met een progress session.

 

Tijdlijn

  1. 13 februari - 23:59: Deadline aanmelding (inclusief one pager)
  2. 14 februari: Selectie 1
  3. 18 februari: Pitch
  4. 18 februari: Selectie 2
  5. 2 maart: Start programma

 

Schrijf je in met de knop hieronder

Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact op voor een kop koffie.

programs@utrechtincstudents.nl

WAT WIJ BIEDEN

1. Financiering

Pitch tijdens Demo Day voor het Rabo Pre-seed Fonds en een lening tot €18.000.

2. Coaching

Individuele coaching door UtrechtInc.

3. Persoonlijke en teamontwikkeling

Wij begeleiden startups niet alleen inhoudelijk, maar ook op persoonlijk vlak. Wij helpen jou een complementair team samen te stellen.

4. Ontwerp je waardepropositie

Werk met je team aan een sterke waardepropositie waar jouw klanten geen 'nee' tegen kunnen zeggen.

5. Office space

Wij bieden je een plek in de coworking space of een kantoor tussen de startups.

6. Alumninetwerk

Na het programma word je onderdeel van een netwerk van 100+ startups die eerder het programma hebben doorlopen. Je behoudt toegang tot de experts en wordt uitgenodigd voor de exclusieve alumnibijeenkomsten.

7. Leer pitchen

Tijdens het programma oefen je regelmatig jouw 2-minute-pitch, zodat je altijd en overal klaar bent om jouw verhaal op de beste manier over te brengen.

 

Schrijf je in met de knop hieronder

FAQ

1. Waarom zouden wij deel moeten nemen aan het validatieprogramma?

Als je er klaar voor bent om erachter te komen of er een vraag is vanuit de markt naar jouw oplossing. Als je niet 3 jaar met een idee wilt rondlopen, maar er nu voor wil gaan, dan is het validatieprogramma een grote stap vooruit. Wij hebben in 10 jaar tijd meerdere programma's gedraaid en daarmee een uitgebreid netwerk van mentoren en experts opgebouwd, waarmee validatie van jouw oplossing binnen korte tijd gehaald kan worden. Daarnaast zitten we in Utrecht en daarmee het hart van Nederland.

2. Wij hebben al enkele klanten en zelfs al financiering opgehaald. Passen wij dan nog wel?

Het validatieprogramma helpt je naar een sterk team, de mooiste klanten en een eerste investering. Als je die al hebt, past ons acceleratieprogramma beter bij jullie.

3. Ik ben de enige oprichter. Kan ik me aanmelden?

Voor ons programma zoeken we naar ondernemers die hun oplossing willen valideren, dus dat kan ook als solo-founder. Wij geloven wel in de kracht van een team, dus tijdens het programma helpen we je met de zoektocht naar een co-founder.

4. Wij hebben al een team. Moeten wij ons nog wel aanmelden?

Het programma draait vooral om validatie van jullie oplossing, dus juist als je al een team hebt, is het relevant deel te nemen. Met meer co-founders kan je namelijk nog sneller valideren.

5. Hoeveel financiering krijgen we via UtrechtInc?

Startups en ondernemers krijgen geen financiering van UtrechtInc. Wel zul je tijdens de afsluiting van het programma, de Demo Day, pitchen voor het Rabo Pre-seed Fonds waar je een lening tot €68.000 kan krijgen.

6. Wat voor type startups zoeken jullie?

Wij zoeken startups met een schaalbaar idee. Hier zit dus altijd een technologiecomponent aan en in de meeste gevallen is dit software. Mocht je zelf geen programmeur zijn, maar wel een eerste versie kunnen maken en testen met bestaande tools, ben je ook welkom en gaan we tijdens het programma samen op zoek naar een technische co-founder.

7. Welke selectiecriteria gebruiken jullie om te bepalen wie mee mag doen?

Wij zijn er voor teams met minimaal 1 wetenschapper, student of alumnus van de UU, de HU of het UMC U. Daarnaast geloven wij in de kracht van een geweldig team. Het is belangrijk dat je een creatief team met bewezen ervaring, motivatie en potentie hebt. Ook kijken we naar hoe nieuw je idee is. Je hoeft niet altijd met een compleet vernieuwend concept te komen, maar jouw uitvoering van dat idee moet uniek zijn. Je hebt nog geen klanten, of mogelijk een launching customer en bent op zoek naar mogelijkheden om de wereld te veranderen.

8. Waar vindt het programma plaats?

UtrechtInc's validatieprogramma vindt plaats in Utrecht, in het midden van het land. Bekend van z'n grachten, vrolijke inwoners en duizenden studenten. Het programma is zo opgezet dat je na de introductie een halve middag per week bij UtrechtInc bent en de rest van de tijd vanaf je eigen locatie kan werken.

9. Wat kost deelname aan het programma?

Deelname aan het validatieprogramma voor studenten is gratis. Wel vragen we een commitment-fee van €249 per team. Dit krijgen jullie bij actieve deelname terug aan het einde van het programma. Tijdens het programma mag je ook kosteloos gebruikmaken van onze co-working space. In het geval dat jullie skyhigh gaan, vragen we over jaar 3, 4 en 5 na deelname aan het programma een success fee. De hoogte hiervan bedraagt enkele duizenden euro's en is afhankelijk van de omzet, zodat jullie als startup hier niks van voelen.

10. Ik heb nog meer vragen!?

Voor meer vragen, neem contact met ons op en we helpen je graag.

 

Schrijf je in met de knop hieronder