F.A.Q. van UtrechtInc

Zit je toch nog met een vraag, neem dan contact met ons op via 030 253 6169.

Algemeen

  • Er is een match wanneer je voldoet aan de criteria. Om je vervolgens aan te melden voor de Pressure Cooker of Science Venture doorloop je de volgende stappen:

    1. Vul het aanmeldformulier in op onze website
    2. Mail ons daarna jouw OnePager voor de deadline van aanmelden
    3. Word uitgenodigd voor Selection Day
    4. Word geselecteerd voor deelname
    5. The journey begins 🙂
  • Naast een publicatie zijn er meer opties voor impact op de samenleving. Zo maak je jouw onderzoek toepasbaar via een bedrijf. We kunnen ons voorstellen dat die stap groot is. Je vraagt je af of ondernemen iets voor jou is. Misschien wil je wel betrokken zijn, maar zoek je een commerciële kartrekker. UtrechtInc biedt hier de helpende hand. Je krijgt begeleiding bij patenten, intellectual property, business development en het vinden van een potentiële co-founder.

  • Eens per maand organiseren wij Meet UtrechtInc. Tijdens deze informatiebijeenkomst kom je te weten hoe wij jou kunnen ondersteunen en wat onze programma's inhouden. Je ziet onze locatie en ontmoet ons team en andere startups. Ideaal om kennis te maken en antwoord te krijgen op al je vragen.

  • Twee keer per jaar starten de acceleratieprogramma's. In februari is de sluitingsdatum voor de start in maart. Eind augustus sluiten de inschrijvingen voor de start in september. De workshops van Get Started kun je elke maand instromen. Wil je aan de slag in onze co-working space? Dat kan direct nadat wij je komst hebben bevestigd.

  • We begrijpen dat je bij de start weinig te besteden hebt. Daarom investeren wij in jou.

    • Zo krijg je een korting op de daadwerkelijke kosten van onze acceleratieprogramma's. Voor de Pressure Cooker betaal je € 1.850 en voor Science Venture € 2.250.
    • Ook sta je bij ons geen aandelen af. In ruil voor onze ondersteuning betaal je een success fee op het moment dat jij voldoende geld verdient. Deze terugbetaling start 3 jaar na het afronden van het programma en is verspreid over 36 maanden. De hoogte van het maandelijkse bedrag is afhankelijk van wat je kunt betalen. Je betaalt niks bij een jaaromzet onder de € 150.000. Heb je in jaar 3 een omzet van bijvoorbeeld € 290.000, dan betaal je ons in jaar 4 € 300 per maand terug. Dit geld gebruiken wij vervolgens om nieuwe startups te ondersteunen in hun beginfase.
  • UtrechtInc heeft een groot netwerk van mentors. We selecteren op profiel en expertise, zodat we onze startups aan de de beste experts kunnen koppelen. Meer weten?

  • Utrecht kent kansrijke startups. Wil je met ons in gesprek om potentials te scouten? Neem contact op met Jorg Kop van UtrechtInc en Startup Utrecht.

  • Jazeker! Je vindt ze hier.

  • Stuur een mail naar info@utrechtinc.nl met een omschrijving van het event en de reden voor een samenwerking met UtrechtInc. We staan open voor hosting, afhankelijk van de meerwaarde voor onze startups.

  • Eens per week sturen wij een interne nieuwsbrief naar onze startups. Interessante items met een meerwaarde voor onze startups kun je ons mailen. Een selectie wordt meegenomen in de Weekly.

  • UtrechtInc kiest de beste vrienden om onze startups aan de meest waardevolle relaties te koppelen. Ook de vriendschap met UtrechtInc verzilveren? Jaarlijks vragen we een bijdrage tussen de € 250 en € 2.500, afhankelijk van de bedrijfsgrootte. Je krijgt toegang tot ons ecosysteem en een vaste plek op onze website. Zoek je een samenwerking in een andere vorm? We bespreken graag de opties.

  • Hier vind je alle input die je nodig hebt om een goede onepager op te stellen.

    Heb je het aanmeldingsformulier ingevuld? Ben je vervolgens bij UtrechtInc langs geweest, of heb je via Skype kennisgemaakt? En is er een match? Dan is de volgende stap ons je onepager te mailen (voor de deadline van aanmelden) met daarin antwoord op:

    • Welk probleem los je op en voor welke klantgroep(en)?
    • Omschrijf je product en hoe het werkt.
    • Hoe ver ben je met o.a. product development, tractie, social proof, …?
    • Wat is het business model?
    • Heb je een demo of prototype en kunnen je ons via een link iets laten zien?
    • Welke skills en expertise hebben jij en je teamleden? Wie mist er nog?
    • Wie zijn je referenties?
    • Waarom wil je deelnemen aan ons startup programma?
    • Wat kunnen je bijdragen aan de UtrechtInc community?
    • Save pdf als: JOUWBEDRIJFSNAAM_onepager
    • De lay-out mag je zelf bepalen, ook of de onepager in het Engels of Nederlands is.

    Uit alle inzendingen selecteren wij een aantal startups voor Selection Day.