Terug

Closure wint Philips Innovation Award 2018!

7 mei '18

Closure wint Philips Innovation Award 2018!

Rotterdam – Onder leiding van Philips CEO Frans van Houten heeft de jury van zeven zwaargewichten uit het bedrijfsleven Closure gekozen als winnaar van de Philips Innovation Award. Closure heeft als missie nabestaanden te ontzorgen in de moeilijke situatie na een overlijden. Dit doen ze door het automatisch afronden van abonnementen, contracten en (social media) accounts. De winst van de 30e editie van dit evenement, en daarmee een prijs van €50.000, toont aan dat er in de markt een duidelijke behoefte is aan de dienst van Closure.

Jurycommentaar gaf aan dat Closure een voor ieder bekend probleem aanpakt. Dankzij het
competente team start Closure, ondanks dat ze pas sinds augustus bezig zijn, per 1 juni een pilot met
drie grote bedrijven. Door het schaalbare business model zag de jury om die reden veel potentie een
grote – en tevens groeiende – last weg te nemen in de huidige samenleving. Als trotse winnaar is
Closure vastbesloten hun missie te realiseren. “Tijdens de pilot die wij 1 juni starten met twee grote
bedrijven en één van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland gaan we voor zowel
nabestaanden als bedrijven onze dienst verder valideren en optimaliseren, zodat we onze waarde
vergroten en snel kunnen groeien”, aldus co-founder Chantal van der Velde.

Uitkomst voor nabestaanden
Vrijwel iedereen kent wel iemand die door leeft op Facebook of Linkedin, terwijl diegene er niet
meer is. Dit is pijnlijk. Voor nabestaanden kost het afronden van social media, maar ook telecom,
gas-water-licht, tijdschriften en alle andere abonnementen, contracten en (online) accounts na een
overlijden vaak veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent een constante
confrontatie met hun verlies. Vooral dit laatste is een groot pijnpunt. Dit is gebleken uit validatie
onderzoek van Closure. Deze pijn neemt Closure bij nabestaanden weg, door alle relevante bedrijven
voor een nabestaande te informeren over het overlijden. In een transparant overzicht zien
nabestaanden precies wat inmiddels is beëindigd en waar Closure nog een bevestiging van verwacht.

Oplossing voor bedrijven
De kosten voor deze dienst worden gedragen door bedrijven. Voor bedrijven is het proces van
overlijdensmeldingen namelijk ook een probleem. Meerdere contactmomenten met nabestaanden
resulteren in hoge klantenservice kosten. Ook moeten medewerkers omgaan met een heel gevoelig
onderwerp en is de kans op reputatieschade groot. Voor hen biedt Closure dus eveneens een
uitkomst. De gestandaardiseerde meldingen van Closure vragen slechts minimale tijdsinvestering van
bedrijven en besparen hen zo veel kosten. Bovendien wordt het proces door de nabestaande als veel
prettiger ervaren.

Meer informatie over de dienst kunt u vinden op www.closure.nl

Contactgegevens:
Chantal van der Velde
Co-founder
06-42 36 80 66
chantal@closure.nl

Graciëlla van Hamersveld
Co-founder
06-14 03 80 00
graciella@closure.nl