PROGRAMMA

 

Hebben jullie een schaalbaar idee, een team en willen jullie verder groeien? Dan willen wij met jullie werken om jullie positie in de markt te versterken.

In ons acceleratorprogramma helpen ondernemers je met de groei van jullie startup. Het doel is van een launching customer naar meerdere klanten te gaan, het business model te bevestigen en investor ready te worden. Dit door o.a. introducties bij relevante mentoren, partners en investeerders.

Het inhoudelijke programma wordt gegeven door ondernemers en ondersteund door ervaren experts in growth marketing, sales en funding. Een uitgebreid netwerk van 150+ mentoren, investeerders en partners ondersteunt de deelnemers.

Deelnemers besteden 150 dagen in een programma dat bestaat uit:

  • INTRODUCTIE: Twee weken waarin startups met elkaar werken aan inhoudelijke workshops en teambuilding-activiteiten. 2 dagen per week.
  • VERVOLG: In het vervolg van het programma krijgen deelnemers elke 2 weken een inhoudelijke workshop, afgewisseld met een progress session. Daarnaast krijgen startups mentoren toegewezen die per startup gerichte adviezen geven.

 

Tijdlijn

  1. 2 september - 23:59: Deadline aanmelding
  2. 3 september: Selectie 1
  3. 6 september: Pitch
  4. 6 september: Selectie 2
  5. 16 september: Start programma

 

Schrijf je in met de knop hieronder

WAT WIJ BIEDEN

1. Financiering

Pitch tijdens Demo Day voor het Rabo Pre-seed Fonds en een lening tot €68.000.

2. Mentorship

Individuele coaching door ervaren ondernemers en executives en d.m.v. progress sessions met de groep.

3. Persoonlijke en teamontwikkeling

Wij begeleiden startups niet alleen inhoudelijk, maar ook op persoonlijk vlak. Wij helpen jou een complementair team samen te stellen.

4. Bevestig je businessmodel

Werk met onze graduates en experts aan het opzetten en uitbreiden van je sales-funnel. Daarna is het ABC - Always Be Closing.

5. Office space

Wij bieden je een plek in de coworking space of een kantoor tussen de startups.

6. Alumninetwerk

Na het programma word je onderdeel van een netwerk van 100+ startups die eerder het programma hebben doorlopen. Je behoudt toegang tot de experts en wordt uitgenodigd voor de exclusieve alumnibijeenkomsten.

7. Leer pitchen

Tijdens het programma oefen je regelmatig jouw 2-minute-pitch, zodat je altijd en overal klaar bent om jouw verhaal op de beste manier over te brengen.

 

Schrijf je in met de knop hieronder

ONZE MENTOREN


Jan Thij Bakker

Entrepreneur/Investor


 


Silla Scheepens

Marketingstrateeg/Investor


 


Frans Jonker

Founder/Investor


 


Coenraad de Vries

Partner Start Green Capital


 

ONZE INVESTEERDERS

 

Verschillende investeerders zijn bij ons aangesloten om interessante startups te spotten. Denk aan RabobankNewion InvestmentsPeak CapitalVolta VenturesStart Green CapitalThuja CapitalClimate KIC, Value Creation Capital en TIIN Capital. Wij brengen je graag met hen in contact. Daarnaast informeren wij je over de investor events van Startup Utrecht.

FAQ

1. Waarom zouden wij deel moeten nemen aan het acceleratieprogramma?

Als jullie team erop gebrand is om je startup te bouwen naar een snelgroeiend bedrijf, dan is het UtrechtInc acceleratieprogramma een grote stap vooruit. Wij hebben in 10 jaar tijd meerdere programma's gedraaid en daarmee een uitgebreid netwerk van mentoren en experts opgebouwd. Daarnaast zitten we in Utrecht en daarmee het hart van Nederland.

2. Wij hebben al enkele klanten en zelfs al financiering opgehaald. Passen wij dan nog wel?

Jazeker. Je huidige klanten en investeerders willen waarschijnlijk dat je aan ons programma meedoet omdat zij weten wat voor ondersteuning je hier krijgt. UtrechtInc helpt jouw team door je te leren hoe je de waardepropositie voor de volgende fase inricht, hoe je deuren opent, hoe je de volgende financieringsronde regelt en hoe je marketing & PR inzet voor schaalbare groei.

3. Ik ben de enige oprichter. Kan ik me aanmelden?

Voor ons acceleratieprogramma zoeken we startups met een team die ook al klanten hebben. Het programma, laat staan de fase waarin je nu zit als bedrijf, heeft een sterk team nodig en is daarom ook een kritiek punt in onze selectieprocedure. Jij en je co-founders moeten aanvullende vaardigheden en een positieve sfeer hebben om het bedrijf tot een succes te maken.

4. Hoeveel financiering krijgen we via UtrechtInc?

Startups en ondernemers krijgen geen financiering van UtrechtInc. Wel zul je tijdens de afsluiting van het programma, de Demo Day, pitchen voor het Rabo Pre-seed Fonds waar je een lening tot €68.000 kan krijgen.

5. Wat voor type startups zoeken jullie?

Wij zoeken startups met een schaalbaar idee. Hier zit dus altijd een technologiecomponent aan en in de meeste gevallen is dit software. Dit komt omdat wij bedrijven ondersteunen die de ambitie hebben binnen korte tijd de wereld over te gaan.

6. Welke selectiecriteria gebruiken jullie om te bepalen wie mee mag doen?

Wij zijn er voor teams met minimaal 1 wetenschapper, student of alumnus van de UU, de HU of het UMC U. Daarnaast geloven wij in de kracht van een geweldig team. Het is belangrijk dat je een creatief team met bewezen ervaring, motivatie en potentie hebt. Ook kijken we naar hoe nieuw je idee is. Je hoeft niet altijd met een compleet vernieuwend concept te komen, maar jouw uitvoering van dat idee moet uniek zijn. Je hebt een team, je eerste klant(en) en een werkend product en je bent op zoek naar mogelijkheden om van 1 naar 10 klanten of van 1.000 naar 100.000 gebruikers te gaan. Plus, met ons programma wordt je klaargestoomd voor je eerste of volgende investering.

7. Waar vind het programma plaats?

UtrechtInc's validatieprogramma vindt plaats in Utrecht, in het midden van het land. Bekend van z'n grachten, vrolijke inwoners en duizenden studenten. Het programma is zo opgezet dat je na de introductie een halve middag per week bij UtrechtInc bent en de rest van de tijd vanaf je eigen locatie kan werken.

8. Wat kost deelname aan het programma?

Deelname aan het acceleratieprogramma kost €1.499 per team. Hierbij krijg je ook nog 33% korting op een plek in onze co-working space of ~25% op een kantoor, gedurende het programma.

9. Ik heb nog meer vragen!?

Voor meer vragen, neem contact met ons op en we helpen je graag.

 

Schrijf je in met de knop hieronder